Shoutcards zijn heel bruikbaar voor reclame
Shoutcards zijn niet bekend maar kunnen heel effectief zijn;
|
||
Shoutcards zijn heel flexibel en daardoor breed in te zetten;
|
||
Het maken van een shoutcard is niet moeilijk en vraag niet veel investering.
|
Gebruik shoutcards om op te vallen
Shoutcards zijn, de naam zegt het al, kaartjes die opvallen door een citaat, een quote, een vreemde uitspraak, een opvallende afbeelding en dergelijke. Opvallen tussen de rest is het enige doel van de shoutcard. En bij dat opvallen wordt dat één korte regel van slechts enkele woorden gebruikt om de boodschap over te brengen. En als je ze goed ontwerpt, doen ze dat wel ook. Ze vallen meestal verbazend goed op, juist ook omdat ze niet zo heel veel gebruikt worden en omdat maar weinig mensen het concept kennen en gebruiken.
Mijn eerste kennismaking
Zelf was mijn eerste kennismaking met een shoutcard met iemand die mij een kaartje in de hand drukte met de tekst "Leuke broek! Ik heb daar een pet van". Ik had echt geen idee waar het over ging, keek naar mijn broek waar ik niets vreemds aan vond. Op de achtergrond stond inderdaad een advertentie. Dat was te verwachten. Maar mijn aandacht was getrokken en je ziet, ik weet het nog steeds al hoewel het al lang geleden is. En deze anekdote geeft direct aan hoe je dit soort kaarten gebruikt. Je gebruikt ze om mensen te verrassen. Om ze anders dan normaal te benaderen.
Maak leven op een netwerkbijeenkomst
Je kunt deze shoutcards bijvoorbeeld ook inzetten op zo'n oersaaie netwerkbijeenkomst. Deel wat vreemde kaartjes uit en je hebt prima gesprekstarters. En zo zijn er meer mogelijkheden. Leg ze in een horecagelegenheid neer. Laat ze achter op een tafel. Gegarandeerd dat ze iemands aandacht gaan trekken.
Vreemde concepten vallen op
Het is eigenlijk heel vreemd dat de shoutcard zo weinig aandacht krijgt. Want dat je er aandacht mee kunt krijgen, ook voor je advertentie, is wel zeker. Heel veel mensen zullen het kaartje in hun zak steken om het aan anderen te laten zien, alleen al omdat ze het of vreemd of origineel zullen vinden. En is dat geen geweldig effect?
Maak je shoutcard herkenbaar
Het mooiste is, als er een vorm van herkenbaarheid in de tekst van je shoutcard zit. Bijvoorbeeld omdat deze regel een soort persiflage is van een uitspraak van iemand, een slagon, een spreekwoord of gezegde etc.
Mogelijkheden van shoutcards
De shoutcard heeft veel mogelijkheden, bijvoorbeeld:
Gebruik als in het oog springende banner op het internet;
- Uitdeelkaart met informatie op de achterkant, als een soort van kleine flyer;
- Geschikt om ergens neer te zetten in een standaard;
- Geschikt om in brievenbussen en dergelijke te gooien;
- Maak er een sticker van en je hebt ook de gebruiksmogelijkheden van stickers;
- Geschikt als aandachttrekker op social media;
- Geschikt om als advertentie in drukwerk te gebruiken.
Shoutcards zijn gemakkelijk om te maken
Kortom, er zijn legio mogelijkheden voor de shoutcard. Deze shoutcard is relatief simpel te maken en stelt weinig eisen aan de gebruikte software. Gebruik een opvallende, grote letter op een eveneens opvallende ondergrond. Kortom, een geringe investering in enkele van deze shoutcards zal zich heel snel terugverdienen en geeft u er een aantal krachtige hulpmiddelen bij. Eventueel kunt u nog overwegen om er een QR-code op op te nemen die die geïnteresseerden snel naar uw website of weblog brengt.
Meer informatie over shoutcards
Op het weblog https://shoutcard.blogspot.com vinden we veel meer over deze flexibele en goedkope reclamemaker.
Tot slot
Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com