Maak je naam bekend met weggevers
Hoe langer je advertentie gezien wordt, hoe beter het is
Het is natuurlijk altijd het mooiste als onze advertentie over een langere periode gezien kan worden. Je advertentie zal zeker beter blijven hangen en het is prima voor het vergroten van je naamsbekendheid. Dus je advertentie afdrukken op één of andere weggever werkt altijd. Denk daarbij aan reclamedragers als pennen, aanstekers, notitieboekjes en andere kleinigheden.
Een voorbeeldexemplaar geeft een goede indruk
Via Google zijn vele mogelijkheden te vinden. Vaak is het mogelijk om een voorbeeldexemplaar aan te vragen zodat je ongeveer weet wat je koopt. Neem bij voorkeur iets dat qua idee en uitstraling een beetje past bij je bedrijf.
Veel info kun je meestal niet kwijt. Naamsbekendheid is belangrijk
Meestal kun je niet veel gegevens kwijt op een dergelijke weggever . Op een balpen past misschien een naam en een webadres maar daar kun je al een eind mee komen. Ga het niet forceren want hoe meer tekens je gaat gebruiken, hoe kleiner, drukker en daarmee onleesbaarder je tekst gaat worden. En bedenk ook dat niet iedereen een geschenk kan waarderen dat aan alle kanten reclame uitstraalt. Daar zal in de praktijk erg weinig gebruik van gemaakt worden.Kunststof draagtas, tegenwoordig van papier |
Hoe meer je bestelt, hoe lager de kosten per stuk
Omdat het met name de instelkosten zijn die de vaste kosten bepalen, is de stuksprijs meestal heel afhankelijk van de omvang van je bestelling. Of je er 10, 100 of 1000 bestelt maakt relatief niet eens heel veel verschil maar bepaalt wel de stuksprijs. Een kwestie van eens goed gaan rekenen. Maar een goedgekozen weggever verdient zichzelf zeker terug. Want het is wel een soort ambassadeur van je bedrijf die je lang in dienst kunt hebben.
Koffiemok met opdruk |
QR codes prikkelen nieuwsgierigheid
Weggevers zoals reclamedragers als sleutelhangers, pennen, aanstekers vormen
een wat duurder maar wel langlopend advertentiemedum. Stel dat u een QRcode als
promotor op uw reclame-koffiemok laat drukken. Hoeveel mensen zullen die wel
niet in gaan scannen? Al was het maar uit een vorm van pure nieuwsgierigheid wat
er onder zit.
Reclamedragers gaan lang mee
En wat als u er een aantal verspreidt? Zeker voor een langlopende campagne
zijn dit soort mogelijkheden natuurlijk ideaal. Voor een campagne van een paar
maanden is het duidelijk minder geschikt want voordat u dit soort dingen
geregeld hebt is de campagne afgelopen.
Soms is de qrcode minder geschikt om te gebruiken maar dan zouden we kunnen
werken met bijvoorbeeld het internetadres dat elke eflap heeft. Een dergelijk
adres is af te drukken op een balpen en noem maar op. Maar ook daar, alleen
bruikbaar voor langlopende campagnes.
Ook draagtassen zijn populair
Een bekend voorbeeld is ook de draagtas. Die is
door de maatregelen vanuit "Europa" wel iets minder populair geworden
maar je ziet ze toch nog volop in de straten.
Tot slot
Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com