dinsdag 14 juni 2022

Gebruik foto's om jezelf bekend te maken

Gebruik foto's en kaarten om je jezelf bekend te maken



    Het versturen van foto's per post als kaart werkt uitstekend omdat niemand dat meer doet;

    Het is een bewerkelijke en kostbare, maar wel effectieve aanpak;

    Handmatig schrijven kost veel tijd maar valt enorm op.



Fotomateriaal als advertentiedrager

Tot de belangrijkste dragers van advertentiemateriaal behoren natuurlijk foto's. We kunnen tekst in foto's plaatsen met een nabewerkingsprogramma als Paintshop of Photoshop en dan kunnen we die foto op allerlei plaatsen op social media neerzetten. Natuurlijk moet voor een goed effect de foto overheersen, maar zelfs dan is er nog heel veel mogelijk.

Fotomateriaal is prima te versturen

Naast plaatsen op social media kunnen we foto's ook versturen. Bijvoorbeeld per e-mail, Messenger, WhatsApp en dergelijke. Die media zijn lekker gericht en in het algemeen daarmee ook heel effectief. Vaak is trouwens een webadres al voldoende. Als iemand door de foto voldoende nieuwsgierig is gemaakt gaat hij heus wel even kijken op de website.

Opvallende briefkaarten werken gewoon

Maar een techniek waar ik zelf zeer goede ervaringen mee heb is om de foto op briefkaartformaat te printen of in grote oplage te laten drukken. Dat kost nauwelijks iets. Maar ik heb wel een hele kaart ter beschikking voor mijn advertentie. Die moet dan wel verzonden worden, maar tegenwoordig stuur geen mens meer een "groeten uit het mooie Drenthe" kaart. Dus die wordt opgepakt en nieuwsgierig bekeken. Bingo! Precies wat we hebben moeten.

Handmatig schrijven is mooi maar bewerkelijk

Het is bewerkelijk, zeker als we handmatig de advertentie op de kaart schrijven. Overigens valt je kaart dan nog veel meer op dan bij een gedrukte of geprinte tekst. En het werken met dit soort kaarten is duur aan portokosten om de kaarten te verzenden, maar het effect is bijzonder groot in relatie tot andere manieren om onze boodschap over te brengen. Deze techniek is zeker voor uitnodigingen en aanbiedingen een geweldige manier van werken. Een aanrader, zeker als het niet om duizenden exemplaren gaat.

Let op de rechten bij foto’s

Vermeld de condities erbij waaronder de foto's gebruikt mogen worden zodat daar geen misverstand over gaat bestaan en hoe het gaat met de overdracht van bijvoorbeeld auteursrecht.

Zeker als er personen op de afbeelding staan kan dat best complex zijn en wellicht is het zelfs aan te raden deze tip links te laten liggen voor foto's met herkenbare personen er op. Ga voor foto’s zonder personen.

Ook video is natuurlijk online te gebruiken

Het is allemaal wat complexer maar voor korte videofilmpjes geldt uiteraard hetzelfde verhaal. Ook die kunt u voorzien van materiaal om zowel reclame te maken als om bijvoorbeeld iets van uw omgeving te laten zien. 

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje